Söndagskväll!
Så har jag suttit här vid datoreländet, till tonerna av Wolfmother, och skrivit färdigt citaten som hämtats ur Finn Skårderuds ”Oro. En resa i det [Läs mer…]
Så har jag suttit här vid datoreländet, till tonerna av Wolfmother, och skrivit färdigt citaten som hämtats ur Finn Skårderuds ”Oro. En resa i det [Läs mer…]
…bifoga den här lilla godingen som letade sig in till mig igår förmiddag. Satt och skrev på bloggen när jag småningom observerade hur en av [Läs mer…]
…en dag med ihållande regn — så som den har varit efterlängtad! 😀 Nyss hemkommen efter min obligatoriska morgonpromenad (vilken brukar infalla mellan kl 7 [Läs mer…]
Hehe, känns som första dagen på semestern (fast det är det ju inte redigt än) å jag har ännu så länge (kl 11:21) inte utfört [Läs mer…]
Ja, så sjunger den sista ”bobbaveckan” innan semestern på absolut sista versen. 🙂 Har försökt få ordning på SPSS-syntaxen när det gäller aggregerade data nu [Läs mer…]
Ja, dags att uppvakta bingen nu… Trött som i graven de senaste 3–4 timmarna men jag har gått runt på ren viljestyrka. Ty, att bevaka [Läs mer…]
Ja men, för tusan… Det var ju bara ett år sen senast, ju!!! Jisses vad ett år går fort! Redan dags för avslutning, å det [Läs mer…]
Ännu en löparrunda i halvmilsslingan avverkad. :)En fantastiskt fin upplevelse med alla klarfärgade blommor i dikena hela vägen: Smörblomma, Skogsnäva, Hundkäx och Ormbunke om vartannat. [Läs mer…]
Äntligen kom jag mig då för att inhandla en bok om nordiska floran igår… Har länge ansett mig vara i behov av en sådan, men [Läs mer…]
Synn att klaga, men mest en notering för mitt klena minnes skull: Klockan närmar sig 22:00 och termometern visar 24,7 grader. Jodå, lugnt sagt kan [Läs mer…]
Ja, nu klockan 17:30 står temometern på lite drygt 28 grader i skuggan här. Inte för utan att man börjar längta efter ett dopp, hum… [Läs mer…]
Ahhh, sicken lat o skön dag detta blev ute på den soldränkta baksidan av huset i sällskap med några koppar kaffe, några kex, en baden-baden-madrass [Läs mer…]
Så har dagen N återkommit ännu en gång: Ut i fillingarna snabbt som attan direkt på morgonen för att sätta upp flaggvimpeln på altantaksstolpen!!! Hehe, [Läs mer…]
Ja, efter förra veckans ”hjärnblödning” över nämnda programvara så kan jag nu konstatera att det är redigt kul med SPSS. 🙂 Känns ju gött att [Läs mer…]
Har just upptäckt en fästing på ländryggen, precis där byxlinningen vanligtvis sitter. 🙁 Blev till att ringa exxet på morronkvisten å höra om hon kunde [Läs mer…]
Idag känns det som en sån… Sovit kasst — somnade först vid 1-snåret och vaknade igen vid 4 o kunde naturligtvis inte somna om (den [Läs mer…]
Självklart svarade jag ”tack, men nej tack”… Å fick så göra i typ 4 månader… 🙁 Nå, det var välan inte redigt så det gick [Läs mer…]
Ja, det är ju nästan så att man kan skryta med att ha blivit med trädgård denna sommar ju. 😀 Så en notering då och [Läs mer…]
Idag är min ”lediga dag”! 🙂 D.v.s. den dag i veckan som jag inte ägnar åt vare sig arbetsträning eller medicinsk rehab… Vilken än så [Läs mer…]
Hehe, ja, vill ju testa lite olika funktioner och utseenden 🙂 … Får la se vad det landar det hela, men nu har jag i [Läs mer…]
© Copyright Jonaz Juura, 2025ff