Nationaldagen fortsätter…

Ahhh, sicken lat o skön dag detta blev ute på den soldränkta baksidan av huset i sällskap med några koppar kaffe, några kex, en baden-baden-madrass och ”Män som hatar kvinnor”. 😀

Solen brinner, ännu ej utbränd 😉

Omväxlande med att jag tillbringade tid inne i svalkan och bl a möblerade om en del bland bloggens kategorier o lade till några ytterligare vod:pod-er. Tanken var ursprungligen, efter ett infall som jag fick igår kväll, att bege mig di däringa fem milen över till kärestan för att därefter bege oss ut på picnic nån gång efter lunch… Men det kändes förstås helt fel att sätta sig i en bil en dag som den här, å dessutom för att sedan bajka iväg med picnic-korg o grejer… Nej, det fick allt bli en stillsam och välbehövlig dag hemma idag 🙂 . Skam vore det om jag inte har bättrat på bonnrödbrännan oxå 🙂 … E ju inget självändamål, men det kan vara bra att huden i varje fall är lite solvan innan semestern tar vid…

Clivia Miniata

Kan förresten räkna till inte mindre än sju rosenknoppar i rabatten och åtta blommor på min Clivia i hallfönstret. Tror att det senare är nytt rekord för mig, jag med mina göööörgröna fingrar *NOT*! 😀

Vill du stöda Juura.se?

Varje litet bidrag betyder så mycket för den vidare utvecklingen av webbplatsen och de aktiviteter som kan förknippas med den. Om du tycker att det jag gör här på Juura.se tillför dig något väsentligt skulle jag med stor tacksamhet gärna se dig som min patron!

Become a Patron!

Ett annat sätt som du kan stöda Juura.se på är genom att förse dig med min bok Från foten av Tibidabo till Vyšehrad: På resa i en introvert högkänslig mans själ.

Från foten av Tibidabo
Trevlig läsning tillönskas!

Om Jonaz Juura 485 Articles
Jag är upphovsman för och redaktör på juura.se samt skriver här artiklar och blogginlägg i ämnen som intresserar mig -- företrädesvis om självkännedom (t.ex. HSP, MBTI, enneagrammet och andlighet) men också om mer "värdsliga ting" som kretsar kring t.ex. aktuella samhällsfrågor, kultur och arbetsliv.

2 Comments

  1. Eureka! Blomman jag skrev om i min blogg, som inte har blommat på 30 år, är samma som du har i bild här! Så nu vet jag! Clivia Miniata!

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*