Så har jag suttit här vid datoreländet, till tonerna av Wolfmother, och skrivit färdigt citaten som hämtats ur Finn Skårderuds ”Oro. En resa i det moderna självet”. Puh, det tar på krafterna att hamra på tangentbordet på det viset… Men nu är det gjort i varje fall och resultatet finns till allmän beskådan under CITAT-avdelningen. Sedan återstår bara att tillföra mina egna reflektioner kring citaten, d.v.s. på vilket sätt textsjoken berör mig. ”Bara”, ehum, ja-ja… Blir säkert klart vilket år som helst. 😉
Nå, rätt skönt att sitta här i allsköns ro. Grabben har gått över till exet å kommer inte tillbaks förrän imorrn förmiddag, och dotran är hos en kompis fram till 22-snåret. Tänkte ringa kärestan efter att jag knackat färdigt texten, men så ringde istället hennes yngste upp mig å då passade jag på förstås 🙂 . Å hon i sin tur passade på att överraska mig med att säga att hon ville komma å våldgästa imorron kväll efter jobbet. En najs surprise ju!!
Jaha, å nu återstår välan att slipa lite grann på köksstolarna tillsammans med en del slötittande på dumburken, följt av en god natts umgänge med bingen hoppas jag…

Bli den förste att kommentera