Långa kolhydrater mildrar nattlig oro?
Jag har länge tänkt redogöra för en upptäckt som jag har gjort, men det har aldrig blivit av av någon märklig anledning. Kanske för att [Läs mer…]
Jag har länge tänkt redogöra för en upptäckt som jag har gjort, men det har aldrig blivit av av någon märklig anledning. Kanske för att [Läs mer…]
Snabba vändningar i vädret, vill jag lova! Idag ösregn, i helgen strålande solsken. Så det är nog inte rost änd allt det däringa rö’a i [Läs mer…]
Mmm… Den låååånga promenaden som jag skrev om häromdagen föranleddes av att min tonårsdotter ringde mig kvällen innan och berättade att hon trodde sig vara [Läs mer…]
…och vad tro du händer? Jo, naturligtvis råkar jag hamna i en situation där en relativt ung småbarnsmamma precis har lämnat det större barnet på [Läs mer…]
…men jag kan inte låta bli att delvis känna igen mig själv i mycket av det han, det vill säga Cesar Millan, beskriver när det [Läs mer…]
Handlade hämtpizza på Hilal’s Pizzeria på fredagen 26/1, nån gång mellan kl 17:15 och 17:30 skulle jag tro. Hade inte cash så att det räckte, [Läs mer…]
Ja, det var ju en stund sen jag skrev här senast. Inte så mycket nytt har väl hänt, förutom att jag påbörjat den medicinska rehabiliteringen. [Läs mer…]
…semesterminne, ju 😉 : Resa med barnen till Sälen, där min far tillbringade sin 75-årsdag i en stuga i Högfjällets semesterby. En resa med mycket [Läs mer…]
…kanske rent av det allra sista semesterintrycket kommer här från Linköpings Motorstadion där andra dagen av MHCK’s (ursäkta, men den hemsidan ser bara för #¤%&£ [Läs mer…]
Ja, i år kan jag sannerligen inte klaga på bristande semesterintryck :). Med lite ekonomisk hjälp från mor & far så har det blivit en [Läs mer…]
Då har man hunnit avverka några veckors ”avkoppling” alltsedan midsommarhelgen. Som den minnesgode nog minns laddade jag upp med en singelsemester hemma i mina gamla [Läs mer…]
…var jag och den yngsta systersonen på Midnattssolsrallyt som passerade Tidaholm vid pass kl 12:30. Var härligt att där se bl a en Lancia Aurelia [Läs mer…]
Idag så for mor & far hemöver igen efter en veckas vistelse uppe hos mig. Åter har således ron infallit over here, å ännu en [Läs mer…]
Ja, då var avslutningen avklarad — gött! 🙂 Kom hem och svängde ihop marängsviss till dotran… Ja, eller, det mesta fick hon svänga ihop för [Läs mer…]
Efter en god natts sömn — ahh, va gött 😀 — har då en ny varm dag grytt och vi börjar än så länge mentalt [Läs mer…]
Sent är det… Sov ju ett par timmar på em/förkvällen så nu har man varit pigg ett par timmar igen i alla fall… Snart dags [Läs mer…]
© Copyright Jonaz Juura, 2025ff